بهتر است بدانید حسگرهایی که روی چرخهای خودرو نصب شدهاند، چنانچه یکی از چرخها در شرف قفل کردن باشد، آن را تشخیص میدهند. اگر یک چرخ قفل کند، سوپاپهای هیدرولیک آزاد میشوند تا از فشار ترمزگیری بکاهند و از قفل شدن مجدد آن جلوگیری کنند. در واقع، هرگاه که راننده پدال ترمز را میفشارد این تجهیزات الکترونیکی به کار گرفته میشوند تا از افت نیروی ترمزگیری جلوگیری کنند. این امر به راننده اجازه میدهد کنترل بیشتری بر روی فرمان داشته باشد چون اگر چرخها قفل شوند، کنترل فرمان نیز از دست خواهد رفت. استفاده حداکثری از نیروی متوقف کننده را میدهد. تنها کاری که راننده باید بکند این است که پدال ترمز را تا آخر بفشارد و بقیه کار را به سیستمهای الکترونیکی بسپارد. توجه داشته باشید که در همه این مراحل فرمان به خوبی کار میکند و کنترل خودرو در دست راننده قرار دارد.